Ja så är det igen en farsdag utan min egen pappa, han kom i mina tankar på morgonen när min dotter bakade en kaka till sin papi. Det fick jag också göra förr. :)Traditionerna går vidare, dottern gör som jag i tiderna.Jag hade en pappa med stort hjärta och som alltid tänkte på sina barn.

Jag byggde ju faktiskt mitt hus här på pappas tomt för han kom med den ide´n.Tillsammans planerade vi huset och ritningarna.Han var med och bygga upp huset,vi gjorde allt själv.Han var ju alltid av den åsikten att man gör själv! ibland blev vi nervösa på varann och min gubbe fick nog alltid gå efter pappas råd,fast han inte var av samma åsikt!

Åt mej kunde han ryta ibland,när jag inte orkade hålla upp väggskivorna eller om jag slog fel med hammaren. Men till sist var han alltid nöjd och sa att "si nu,visst kund du ju de"!Jaa,nog har jag ledsamt efter honom,men det är ju sånt som hör till livet.

Nu hoppas jag att jag får framfört allt det goda över till mina flickor.Och dom två var definitvt mofas flickor,dom fick nog sin vilja igenom med honom,och allt vad de gjorde så enligt honom så var det alltid rätt!(inte enligt mej dock,när de var olydiga :)).Han sa bara att sån var du ju själv också som liten...Och jag tycks fortsätta samma sak med min gulliga dotterdotter.

Pappa i nötskal var "hjälp alltid dina grannar,fast du inte har mycket pengar,så först hjälper du andra",fast du själv blir utan,huvudsaken att du bryr dej om andra.jag har fått litet av det själv också,och kan vara att jag därför blir ofta sårad och kan inte alltid förstå människor som bara går runt sin egen navel.Av elakhet blir jag ofta ännu förvånad,jag kan inte förstå att man kan behandla andra människor elakt.

En annan sak som min pappa var härlig var att han tog min gubbes barn som sina egna barnbarn och kom alltid ihåg dem också.med barn var han annars också bra,då jag som familjedagvårdare hade barn hemma och skötas,brukade han komma över och skämta och prata med dem,och de kallade honom mofa tillochmed!Han tyckte att desto mera barnet var olydigt,så desto bättre kommer den att klara sej i livet senare.Jag är av samma åsikt nu,jag har ju sett mina döttrar bli vuxna. :)

Han var gammalmodig,men med barn så var han ju ganska framåtseende,tycker jag.Han visste att barn skall springa o busa ibland,han sa också ibland åt mej när jag försökte tillrätta mina barn,"snälla barn är tysta och blir utan".

inte mer denhär gången,men ha en bra farsdag alla familjer och var stolta över era pappor! <3

kerstin