Fick idag veta en sak som får mej att koka! Vad tycker ni,om dethär...människan är dödsjuk,skuffas in på hälsostationens gång,får ligga där i timmar.lampan bländar rakt i ögonen,människor springer av och an förb,det är dragit,du skall göra dina ärenden på en påttastol.så att baken syns för alla som går där förbi!Som ringklocka får du i handen en liten tomteluvas klocka,som du ska pingla med om du behöver hjälp!In kommer en dam,med hund!(alltså på hälsostationen)

Dina egna kläder plockas i plastkass och dumpas i fotändan av din säng.Anhöriga försöker febrilt läta reda på ansvariga läkaren,för att be att den sjuka skulle få en lugnare plats,att ligga på.Nej,allt är fullt tyvärr...Mannen blir rasande och kräver att hans kära fru måste få det bättre,han hotar,skriker till sist.Krånglig man,vi sätter polisen på dej just,om du inte slutar! han har bestämt sej att om hon inte har ett bättre rum imorron,tar han henne hem och sköter henne själv,samt han tar fotografen och journalisten med och tänker få saken fram i media.Bra gjort,säger jag,är fullt på hans sida,och mitt hjärta brister bara jag tänker på den sjuka.

Hela livet sitt har hon arbetat och betalat skatter i detta land,och här är tacken.Inget värde mera.hon producerar ju ingenting mera.Ligger och väntar och Sjundeå hälsostation skulle kunna brännas,för min del!

Jag är så arg,jag är så sorgsen,jag kan inte begripa,varför hon inte är värd en mänsklig och varm skötsel,den lilla tid hon har kvar.

Jag har varit noga med att inte gå och hälsa på,när jag haft flunssor och dylikt,så jag inte smittar henne med mina bobbor,och nu ligger hon där,och all världens smittosamma människor går där av och an.Inget privat ställe att ligga på.alla glor på dej,när du ligger dödsjuk på din bädd.

Dethär är Finland!  hälsningar Kerstin

ps.ta vara på era nära och kära