men sol i sinnet ,för dottern med familj är på väg hemåt! Har mycket tid att tänka på allt mellan himmel o jord nu,bara man skulle få det nerskrivet.Börjar gå med en liten minnesbok med mej,så kan jag skriva genast upp saker o ting.

Är så tacksam för att mamma har en bättre dag.Är tacksam för att jag har en man som orkar sköta hushållet,när jag är sjuk.

Är tacksam för att jag har en vän som gör välgörenhetsarbete,en sak som jag nångång skulle vilja börja med.Är tacksam för att jag igen hittat min kusin tillbaka i mitt liv.

Är tacksam långt bakåt i tiden,tanken hos mina barn,som alltid vållat mej glädje o kärlek.Visst har vi haft våra svåra stunder,med tonåren osv.men vi har alltid haft lyckan att kunna prata sakerna rent.

Vår familj har alltid gjort allt tillsammans,alltid ätit måltiderna tillsammans,jag tror att där är en sak varför vi växt ihop.jag brukar dock ännu bli förvånad över mina döttrars humor o empati,med det kommer de att slippa långt.

Och en hemlighet....döttrarna är nog mycket klokare än sin blåögda,fötterna ibland för högt över jordytan mamma! Men det som gläder mej att jag fått föra vidare till dem fantasin,humorn och empatin,samt tanken att fast det är hur svårt i livet som helst så klarar vi det!

Jag tror att människor ofta gör problem av saker som egentligen från början inte är det.Istället ta en kopp kaffe ,dra andan och tänk efter,hälften av problemet löst!Vi har det ju ändå bra sist och slutligen,eller va?kram kerstin