Hej,måste bara skriva om hur glad jag blev ,när jag bläddrade igenom gamla papper.

Jag var år 2000,klassmamma åt Marielles klass.Vi ordnade 1 gång i månaden nån happening åt barnen på skolan.Tack till detta går till läraren Thea-Lena Wiedebaum,som lät oss börja med det.:)

Ett papper fick mej att glädas mera,där hade jag skrivit hur vi gläds om barnen och deras skaparglädje.Skrev alltid rapporter till familjerna när vi haft nåt.Glädjen finns ännu kvar i mej,jag får föra den vidare till andra barn.

Att ha klassmamma-o pappa är en bra ide´.Skulle hoppas att skolan nuförtiden också skulle ha det så.Men det beror ju också på föräldrarna och läraren,vad de anser är viktigt.För oss var det att sammansvetsa klassen och på de sätt förebygga att det inte blir mobbning.

Lära barnen lita på lärare och andra vuxna,så att de kan berätta om nåt är på tok.Och tro eller inte,men det fungerade då.:)

Jag minns med värme dom stunderna vi hade,Staffan,Birger,Anna-Brita och nina och alla barnen.Vi utgick alltid från barnet,vad de ville göra,så försökte vi ge dem.Så skall det ju vara också.Föräldrar borde mera gå med i skolans vardag,för att skapa en givande och trygg skol-tid för sina barn.Att lära utan tvång är det bästa,låta barnet ge ut sin kreativitet och skaparglädje. Kram kerstin