Sitter och funderar på mamma/barn relationer.Skall strax läsa Lous funderingar i saken.

Min mamma som nu är en ängel,vi var inte så nära på många år,men fann kontakten igen.
Vi fick pratat,hon bad om förlåtelse och fick förstås,hon var ju min mamma.
Några nätter efter hennes död,kände jag hennes närvaro mycket starkt.Fick inte sömn och låg och vred mej i sängen.Plötsligt fick jag jättekallt,sen kände jag en varm rörning på min axel,blev varm och lugn,och somnade.
Jag är säker att det var hon,som kom och lugnade ner mej.Tro ni eller inte.

Hon hade en stark känsla av att änglar finns,det har hon haft ända sen hon var liten...hon hade två skyddsänglar.
Nu är hon min och mina närmaste ängel.Skönt.
Mamma sjöng alltid när jag var liten,jag började också sjungaheart.
ofta när jag ser mej i spegeln,ser jag miner som vi har lika.Som barn ville jag det inte! Nu är det så som det skall varasmiley.Mina barn var viktiga för henne ,samt barnbarnsbarnet,vår allas lilla stjärnöga.Petrina skötte hon om,då jag bodde hemma och var ensamförsörjare,väldigt tacksam att hon öppnade famnen för oss då.Mamma var inte nån känslig människa,men i det fallet smalt hennes hjärta.
Jag har ännu svårt att se hennes telefonnummer,kan inte ta bort den.Men kom underfund,att vi hade ju kontakt via telefon mest,så det måste vara det.När pappa dog,tog jag genast bort numret,men vi bodde på samma gård,och jag kunde känna hans närvaro ute på gården,alla byggnader han byggt,åkrarna han skött osv
För min mamma,var jag alltid den förstfödde och som måste stödas mest,det som liten detalj,jag minns hennes glada o stolta blickar hon gav mej senaste tiderna.Av dem får jag ännu styrka.
Nu tänker jag som så,att där hon nu är har hon det bra,och hon blickar på oss då och då.
En ängla händelse till..min moster berättade att när hon körde hem en dag i dåligt väder,hade hon hört mamma säga..kör sakta nu och försiktigt,seija hade sett henne sitta bredvid med benen ihopkurade på sitsen och upprepat två gånger dessa ord,moster hade svarat åt tomma bänken,joo,joo Tuula,jag kör sakta....man vet ju aldrig..heartVåra kära dör,meen deras kärlek blir kvar.
kram kerstinheart